Limon Soslu Lüfer
Misafirlerinize şık sunumlu bir balık hazırlamak istermisiniz? Çok basit ama lezzeti ve görüntüsüyle akılları baştan alan mükemmel bir lüfer tarifimiz sizlerle...

Soyal Ağlarda Paylaş

• Kolay
  • 180 ℃

15 dk

Garnitür için; kabakları tıraşlıyoruz ve ardından çekirdeklerini çıkartıp jülyen olarak doğruyoruz. Bir havuçun yarısını halka şeklinde doğruyoruz. Domateslerimizi rendeliyoruz. Bir tavanın içerisine zeytin yağını alıyoruz. Zeytinyağı kızdıktan sonra havuçları ekleyip birkaç dakika karıştırdıktan sonra kapya biberini ve kabakları ekliyoruz. Kabaklar sönmeye başlayınca domates püresini ekliyoruz. Ardından dövülmüş sarımsak ve tuz ekleyip kısık ateşte 7 dakika pişiriyoruz.

20 dk

Lüfer filetoyu iyice yıkayım kuruladıktan sonra; yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine alıyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişene kadar pişiriyoruz.

15 dk

Pazıları iyice yıkadıktan sonra doğruyoruz. Bir tavanın içerisine zeytinyağını alıyoruz ve pişiriyoruz. Yaklaşık 10 dakika kadar kavurarak pişiriyoruz. Ardından tuz ekleyip ocaktan alıyoruz.

10 dk

Sosumuz için; Yarım havucu çok küçük küpler halinde doğruyoruz. Zeytinyağı, limon suyu, toz şeker, tuz ve havuç küplerini iyice harmanlıyoruz. Pazıları, bir servis tabağına alıyoruz. Tabakta pazıdan bir yatak oluşturuyoruz. Üzerine lüfer balığımızı ekliyoruz. Servis tabağının yanına garnitürleri alıyoruz. Sosumuzu balığımızın üzerinde gezdiriyoruz. Yemeğimiz servise hazırdır. Afiyet olsun!

Toplam Yorum: 1

çok iyi oldu teşekkürler

Bir aşağıdaki alandan kayıt olarak ya da giriş yaparak tarif hakkında yorumunu Dada Mutfak ailesi ile paylaşabilirsin.

KAYIT OL

Benzer Tariflere de Baktınız Mı?

• Soyal Ağlarda Paylaş

• Orta
    • 170 ℃

Hazırlanışı

Balık severlerin bayıldığı çipura, domates sosunun lezzetiyle buluşup bizi şımartmaya geliyor!

2 dk

Büyük bir tavaya zeytinyağı eklenir ve dilimler halinde doğranmış soğan tavada 2 dakika sotelenir.

2 dk

Jülyen doğranmış kapya biber eklenir, ince doğranmış rezeneler, verev doğranmış kereviz sapı da eklenır, 2 dakika daha sotelenir.

5 dk

Domatesler eklenir, tüm karışım tuz karabiber eklendikten sonra 5 dakika kaynatılır, gerekirse yarım su bardağı kaynar su eklenir, limon suyu eklenir ve altı kapatılır.

20 dk

Yağlı kağıt kare şeklinde kesilir içerisine balık koyulur, üzerıne rezeneli domatesli harç eklenir ve bir dilim rezene koyulur.Kağıtlar hava almayacak şekilde katlanır ve kapatılır. 170 derecelik önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirilir.

Toplam Yorum: 0

13g

Izgara Mezgit

Püf Noktası

Yanında bol yeşillik ile servis ediniz.

• Baharatlı
    Mutfak:
    • 25 dk
    • 0 - 4 Kişilik
    • Kolay

Hazırlanışı

Balık tezgahlarının süslenmesinin  ardından sofranıza en yakışacak tarif.

25 dk

Temizlenmiş, ayıklanmış fileto halindeki balıkları iyice yıkayın ve kurulayalım. Balıkları geniş bir kaba alalım ve tuz, karabiber , tuz ile karıştıralım. Bir süre bekletip marine edelim. Tava iyice kızdıktan sonra balıkları düzgünce tavaya yerleştirelim. (döküm tava kullanabilir veya fırının ızgara teli üzerinde pişirebilirsiniz). Domatesleri balıkların yanına dizelim. Önlü arkalı pişirip sıcak servis edelim. Afiyet olsun.